-VädjAR till ER-

2010-01-09 @ 10:33:16

SNÄLLA SNÄLLA ni, jag behöver hjälp!!!!!


Det enda rum vi inte brytt oss om över huvudtaget i detta hus är Dogges (skulle blivit iaf) rum.. Vi försker oss på nån struktur som förhoppningsvis ska göra det försäljningsbart ändå, vi försöker få till det med små saker.. Vi vill inte lägga en massa pengar på inredning till hans rum nu, när vi ändå snart ska flytta o inreda ett annat rum!!
Köpte en stor förvaringsback till hans saker igår, blev bara en transparant tillsvidare o sen köpte vi IKEA´s billagste mattor (toamattor e de väl egentligen), för jag vill köpa en Mannerstål matta (han har ju Mannerstål gardin, kuddar o tavlor) till honom när vi flyttat men det kostar runt 3000 så det är inga pengar jag vill lägga ut nu innan..

Så nu till mitt dilemma, det står alltid helt still hemma hos mig själv, tänk vad det är lätt att komma hem till någon annan o ge tips o råd..
Så nu vill jag alltså att NI ska hjälpa MIG *pleeeeease*!!

Dilemma nr 1:



Vilken vägg ska sängen stå längs med?? (hatar att möblera längs med väggarna men nu får det bli så tyvärr)

Dilemma nr 2:



2 vita o 1 svart eller bara 2 vita?? Den röda va slut på IKEA igår :(
Allt annat i hans rum går ju i vitt, svart o rött..

Dilemma nr 3:






Problemet är alltså HELA RUMMET :(

Det enda jag är nöjd med i hans rum är just Mannerstål sakerna o hans bokstäver..


Är det någon som vill komma med tips o råd, kan tänka mig att göra vissa billigare inköp om det skulle kunna göra nån bra förändring!!??



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej hopp! Jag har köpt 2 förvaringslådor m. Mannerståls motiv, en m polis och en m sjörövare. Dom e skitsnygga tycker jag. Men nu blev jag sugen på gardinerna oxå, var har du hittat dom? Kram

2010-01-09 @ 10:43:33
Postat av: HO

2 små korgstolar med mannerståhls-tyg på kanske skulle göra sig bra i dogges rum? ;) Om inte annat kan du låna dem...

2010-01-09 @ 11:08:14
Postat av: HO

Lådorna med mannerstål kan du köpa dels på www.perlanlviging.se eller på www.knoddenoknyttet.se. Tror de kostar 149 kr st eller nåt.

2010-01-09 @ 11:10:19
Postat av: vanja

Vill du så får ni låna vårt vita skötbord som vi hade på toaletten till hans rum, de e bara att hojta :) Puss

2010-01-09 @ 13:40:52
Postat av: mormor eva

Kanske några röda kuddar på golvet.....några små, i en hög. Kanske en tokig ide´,men du vet, vår smak och plånbok ser inte så lika ut.Kram

2010-01-09 @ 20:19:30
Postat av: mormor eva

Jag tycker dina kompisar hade jättebra förslag! Låna av de vetja, det blir kanonbra.

2010-01-09 @ 20:21:19
Postat av: Therese

Hej Susanne!



När vi sålde vår bostadsrätt fick vi veta av mäklaren att privata fotografier är något man ska plocka bort. Jag personligen tyckte att det kändes lite kalt att göra det, men det var tydligen så man skulle göra. Ska ha så lite personliga saker framme som möjligt så att dem som tittar kan titta med öppna ögon. ( det lät så vackert så när mäklaren sa det ;) )

Men om du fortfarande vill ha ramarna kvar skulle jag satsa på att bara ha dem vita mattorna. Sen gå på röda detaljer med krukorna och kolla om jag inte kunde hitta något mönstrat rött papper att sätta i ramarna så länge. Bara för att plocka in lite mer röda detaljer. Kolla på någon färgbutik om dem inte har några gamla tapetprover du kan få. Vet att jag gjorde så i lägenheten, kan faktiskt bli skitsnyggt. Kan sätta tyg i ramarna också. Då kan du använda samma tyg att göra en stor tavla och sätta på någon av väggarna. Bara att spänna upp på en plywoodskiva (vet inte hur det stavas)och hänga upp ¨på väggen.

Blir ju inte så stort hål i plånkan heller!

Hoppas jag bidragit med något!



Kram

2010-01-10 @ 12:00:50     URL: http://morslillafreja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0