-ÄLSKADE MORFAR-

2010-02-05 @ 09:59:34
Kan verkligen inte lyssna på Shirley Clamp´s "Som en vind i ditt hår", utan att gråta och utan att tänka på
Min Morfar.. Min "Pappa"..
Tror att jag berättat det tidigare, men jag bodde ju hos min mormor o morfar ett par år efter det att jag flyttade hem från 1 år i Norge (hade ingen lägenhet fixad då), genom det har de kommit att stå mig nästan lika nära som min egen mamma (plus att de funnits där som extra föräldrar när min biologiska pappa flyttade långt bort,när jag var 12)..

När Morfar gick bort valde jag o mina systrar att sätta in en egen dödsannons som bara var från oss 3, vi valde då att skriva om texten i just "Som en vind i ditt hår", så här såg det ut..

Som en vind i ert hår
På den väg där ni går
Ska jag alltid finnas kvar hos er
Som en våg mot er strand
Och som sol i er hand, ska ni känna min närhet ibland
Som en vind i ert hår..


Som om han sjöng dessa meningar till oss <3

(Önskar att jag hade haft ett foto att lägga upp på morfar men tyvärr har jag inte det på den här datorn..)

..Så nu har jag precis pratat¨med världens bästa mormor/gammelmormor o frågat om vi får komma förbi på eftermiddagen, det blir vår utflykt idag..

TA VARA PÅ DAGEN ALLIHOPA <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh så blödiga jag då, dagens ranson av tårar har trillat.......

2010-02-05 @ 12:28:56
Postat av: Sussa svarar

Johanna: Men lilla du, det var liksom inte meningen att inlägget skulle göra nån ledsen, ville bara hylla min morfar lite.. Hoppas du e glad igen ;)

Kram till dej

2010-02-05 @ 12:45:29
Postat av: Johanna

Jadå!! Nu e jag glad igen;) Men du vet ju att jag lipar för allt....roligt som tråkigt.

2010-02-05 @ 14:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0