-MIX MIX-

2010-02-07 @ 19:28:13
Hej på er ;)

Morgonen började med att pappan ställde sig o bakade limpa (man skulle kunna säga att jag är lyckligt lottad, jag har en karl som kan snickra, jag har en karl som kan mecka, jag har en karl som även kan baka) så vi fick nybakt bröd till frukost här hemma ;)

Kort därefter drog vi på oss kläder o for ut till Tommy o Vanja, där bjöds det på både kaffe o kanelbullar
*tack för det*!! Hem o fixade lunch till två trötta barn, och sen somnade de direkt efter maten o sov i över 2 timmar båda två ;)
Då passade pappan på att pula i garaget o jag kastade mig i soffan o fortsatte plöja mina S.A.T.C filmer (fattar inte hur en serie kan vara så berondeframkallande, trots att man sett alltihop flera gånger redan??!!)..

Å när barnen vaknade så ville pappan in till Biltema o inhandla nån lampa till billysena, så vi åkte iväg hela familjen, passade även på att hiva vår gamla tvättmaskin på återbruket när vi ändå skulle in till stan!!

Jag frågade lite snällt om vi inte kunde kika in en snabbis på Mix Mix, en butik jag åkt förbi några gånger o undrat vad de säljer, men aldrig gått in i!!
Ja, vad säger man?? De sålde ALLT mellan himmel o jord, möbler, porslinskatter, leksaker, träningsmaskiner osv osv..
Men när vi knallar där bland hyllorna så kommer vi plötsligt på oss själva om VAD vi stannat upp o tittat på.. Pappan står o håller i en kartong med en uppblåsbar "ja ni vet vad" o jag står o håller i nån jävla snopp mugg, å när jag kommer på VAR vi egentligen står, så säger jag lite tyst till pappan..

"- Du, det ser nog inte direkt bra ut att vi står o tittar o känner på alla dessa prylar med 2 barn i vagnen"

Varav vi sen börjar skratta o smyger därifrån (undar vad folket runt omkring oss tänkte egentligen??!!)
Blidde inge mera inköp där än lite paketeringstejp o en påse godis iaf (om nu inte pappan smugglade med sig en "Barbara" trots allt *haha* ;)

Inte ens på Biltema fanns det vi åkte dit för, så det var bara att åka hem igen ;)

Även denna gång blev det att utfodra två trötta barn innan det var dags att lägga de för natten!!

Så nu sover barnen o pappan har gått ut till garaget en sväng igen, själv sitter jag här.. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahahaha, vad var det för godis ni köpte?? Var det gelésnoppar eller lakritsbröst?

2010-02-07 @ 22:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0