-RÄDD FÖR TANDLÄKAREN-

2010-01-18 @ 08:48:30
Morn morn, hoppas ni sovit gott ;)

Fyy, nu har jag gått med tandvärk i över en vecka, å värken sitter i tandköttet framför o bakom mitt implantat, alltså min porslinstand.. Ber till gudarna att det inte är nåt annat än nån smuts som kanske tagit sig in där!!
Innan jag påbörjade alla operationer av denna porslinstand så var jag väl så där lagom förtjust i att gå till tandläkaren, tyckte inte det var hemskt men det var ju inget man längtade till heller, MEN efter att ha genomgått alla procedurer jag fick göra i 2 års tid med denna tand så har jag gått till o blivit livrädd, för det är nog det mest smärtsamma jag gjort, bröstoperation, kejsarsnitt o förlossning kan slänga sig i väggen jämfört med detta!!

Så nu sitter jag med gråten i halsen efter att ha vart tvungen att ringa o boka en tandläkartid, nu ska jag dit på onsdag kl 9.15 :(

Måste jag göra om allt så vet jag inte vad jag tar mig till??!!
Då tänker jag trycka sömnpiller o lugnande i smyg, så jag är helt väck när de ska in i munnen o gröta..

Nog om detta, ska försöka att inte ta ut nåt i förskott, onödigt att oroa sig innan jag vet vad det är!!


Svar till alla kommentarer ang DOCKSÄNGEN ;)

Tack för era kommentarer, håller med om att det faktiskt är lite lustigt det här med "pojk leksaker vs flickleksaker"!!
Det är sant som ni skriver, att om en flicka börjar leka med traktorer o bilar så jublar oftast pappan i familjen, men när vi har det motsatta o pojkarna vill leka med dockor, sminka sig osv, ja då är det panik för många pappor ;)
Undrar varför det är så??


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhhh nej! Stackars dej, det där låter inte roligt. Men du gör nog rätt i att inte ta ut ngt i förskott, det kanske inte är så allvarligt ändå. Men , men, det är ju lätt att säga, är man rädd så är man. Kram på dej och lycka till på onsdag, det går säkert bra!!

2010-01-18 @ 09:28:48
Postat av: Pauline

Uscha, jag håller tummen att det bara är nå litet som orsakar tandvärken! Något som är lätt att åtgärda och ger minimal smärta =) Försök att inte tänka så mycket på det (lättare sagt än gjort, jag vet!)

2010-01-18 @ 09:41:07
Postat av: Malin

Hoppas det inte är nått allvarligt=( aldrig kul med tandläkaren...dyra är dom också! puss

2010-01-18 @ 11:07:48
Postat av: mormor eva

Jag tycker du e duktig som bokat en tid och då menar jag det.

Blir det för dyrt, får vi hjälpas åt, det vet du. Kram

2010-01-18 @ 20:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0