-PAPPAN SkRäMdE-

2010-01-06 @ 10:24:17
Pappan skrämde livet ur mig igårkväll!! Måste bara berätta..

Jag stod i köket o pratade i telefonen och kände hur det började lukta bränt men kunde inte lokalisera från var det luktade!!?? La det lite åt sidan eftersom lukten inte var av värsta sort.. Men efter en stund på soffan så tyckte jag det hade börjat lukta mer o frågade om inte pappan oxå kände det??

Han "sniffade" lite o höll med, jag frågade om det inte kunde komma från vinds elementet som vi har satt på full sprätt, så pappan gick upp för o kika om det var en massa damm ovanpå det som kanske hade börjat brännas o lukta!! 1 minut efter att han gått upp kommer han nerspringandes o skriker på mig (NU fick jag PANIK!!), jag hann tänka att han skulle ta med åtminstone ett av barnen så jag kunde springa upp o ta den andra..
Men när han kommer ner utan barn o slänger på sig jackan o springer ut blir jag orolig eftersom jag inte fattar ett dugg??!!
Han kommer strax in igen o säger att det brinner i askkoppen (HATAR när det inte släcks INNAN man läger i de där!!), det hade gjort det ett tag så röken hade redan tagit sig längs husväggen o upp till vindsfönstret, det var därför han såg det uppifrån vinden!!

Tur i oturen att det inte var någon brand inne, men jag hann tänka många tankar vill jag lova, under den tiden pappan sprang ner för trappen o ropade på mig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0