-HELLO-

2010-01-21 @ 20:54:10
Hej hej!!

NU är det kväller o jag sitter o inväntar pappan som slutar om ungefär 1 timme, jag lovade honom att det skulle stå varm choklad o smörgåsar framdukat på bordet när han kom hem, så det är väl bäst att hålla det ;)

Hmm dagen idag då..

Blidde ju som sagt ingen solning, så jag är lika blek om inte ännu blekare nu :( Tar det i Knivsta på söndag istället ;)
Linnéa följde med hem hit efter solningstrippen å hon va gullig o köpte med sig nybakade baguetter som vi fikade på *tack tack*!!

Sen blev vi lite sentimentala o grät ikapp men det är JUST DET som vänner är till för!!
(Både jag o Robin kommer alltid att finnas där..)
Har försökt en hel dag att få min minsta gangster att sova med ett icke lyckat resultat, han sov som vanligt bara en gång o det var på fm, han är ju så himlans pigg o glad när han inte sover menar jag *LÄS INTE NÖJD*, men han sover iaf klockrent på nätterna nu så man får vara nöjd med det, alltid minst 12 timmar men idag sov han faktiskt 13,5 timme med ett litet "bajs-avbrott" klockan 04 ;)
Blidde nästan lite stressigt att hinna till dagis då, eftersom att Douglas brukar vara vår väckarklocka ;)

Till middag idag blev det bara rester från gårdagen men det gick ner det oxå!!

Jo förresten, till fikat tidigare idag så hade Linnéa köpt med sig hamburgerkött till smörgåsarna (de sålde ut på ica för bara 10 kr/paketet, men det var bara pappan som tog en skiva av det så kvar hade jag nästan en hel förpackning som var tvungen att ätas upp rätt snart med tanke på det korta datumet..
Då slog det mig att jag kanske kunde göra ytterligare barnmat av det, så fick det bli!!
Jag hackade köttet i småbitar o blandade det med smått hackade wokgrönsaker, grädde, chilisås o kryddor, lät det koka ihop så grösnakerna blev mjuka nog till lillkalle ;) Till det kokade jag ris o vips så hade vi 9 burkar barnmat fixat för en summa som är pinsam att skriva!!
Jag känner mig nöjd, nu finns iaf 2 olika sorters hemlagat i frysen, som vi kan varva "köptas-maten" med ;)

Nej, nu tror jag att det blir lite tv tittande innan jag ska fixa kvällsfikat..

Sov gott sötnissar ;)

Ps: Jag skiter i att fullända headern, nu finns iaf hela texten med, för oavsett px ändringar så blir inte bilden längre??!! Den ska ändå inte finnas med så länge till så det får va så här tills dess att bloggen flyttar ;)

Kommentarer
Postat av: Linnea

DU ÄR EN ÄKTA VÄN! Släpper dig aldrig ;) Du och Vanja är vänner mab sällan finner och dom vännerna ska man ta vara på, love you girls!

2010-01-22 @ 06:50:09
Postat av: mormor eva

Lustigt! I dag på Sigges o min prommis. så gick vi på den plogade banan på sjön. Då tänkte jag, att gud va mysigt det skulle vara med några limpmackor o lite choklad. Blir det sol i morn, ska jag nog fixa det o ta en tur till på sjön. Kramar.

2010-01-22 @ 13:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0