-DÅ VAR VECKANS FÖRSTA DAG ÖVER-

2010-01-25 @ 21:06:11
Måndagen börjar lida mot slutet hörni, iaf för mig eftersom man måste va pigg o alert vid eventuella
förkylnings-uppvak ;)

Å den här dagen har jag faktiskt lyckats gjort lite nytta oxå!!
Storstädat vinden och hela övervåningen, bytt sängkläderna inne hos alla familjemedlemmar, skurat den ena toan, tvättat 3 maskiner, plockat det vanliga o lagat middag.. Den andra toan o resten av nedervåningen blir till o städa i morgon.. Det ska ju fotas på onsdag och då vill jag hala så mycket det bara går med städningen, med tanke på hur fort vi skitar ner igen i vår familj ;)

Blir skönt när både fotograferingen OCH visningen är över, då kan man slappna av lite, eller ja, iaf till (förhoppningsvis) budgivningen börjar, då kommer man väl börja svettas igen :(

Hur som helst så har vi ju ingenstans att ta vägen innan "vårt" är färdigbyggt i november och vi hade ju tänkt att vi skulle hyra oss en billig hyreslägenhet i Knivsta så länge (eftersom vi kommer behöva lämna detta under maj om det blir sålt), MEN jag mitt klantarsle har inte vart aktiv på den sidan på ett bra tag så min plats o inloggning finns inte kvar och detta märkte vi i november när vi testade att logga in..  Då tog pappan o gjorde en ny registrering men den gäller ju givetvis bara från november då såklart, vilket betyder att vi ligger SKAPLIGT dåligt till att ens få en bostad.. 
Fick då för mig att jag skulle ringa upp Knivsta bostäder idag o spela dum (jag visste ju om att jag inte hade loggat in som man skulle), då fick jag till svar att jag skulle göra en nyregistrering FAST med samma uppgifter som i min förra, för då skulle jag automatiskt få "tillbaka" alla mina insparade år!!??
Fixade o trixade o vips så hade jag mer än 3 år i kön igen så då kunde vi pusta ut över det iaf ;)

Nu hoppas vi på att få detta sålt o sen att det finns något ledigt utrymma för familjen Cirkus i Knivsta!!

Hur går det med MATFÖRSLAGEN förresten?????

Jag har fått 3 stycken hittills *SUPERTACK*, å det är verkligen jätteseriöst av er att även skriva dit själva receptet, det får ni gärna göra om ni orkar o vill men min egentliga tanke var bara att ni skulle skriva själva "titeln", å så fick jag gladeligen nöja mig med det liksom ;)
Men som sagt, orkar ni o har lust så blir ingen gladare än jag om ni skriver ut hela receptet!! 

Tack IGEN!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Snygg header förresten!!!! Å hoppas att det kommer gå bra med försäljningen nu då!!!

2010-01-25 @ 22:17:50
Postat av: Pauline

kom på några till, av lite mer enkel klass

Stuvad vitkål med stekt korv

bruna bönor och stekt fläsk

spagetti och köttfärsås

koldolmar och potatis

korvgryta

skeppargryta



Fast jag kanske är försent ute

2010-01-26 @ 13:19:19
Postat av: Vanja

vad fin head du skaffat, ni pantertanter börjar bli riktigt duktiga :)

Saknar dig och Linnea, Puss

2010-01-26 @ 20:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0