-BARNEN BLIR BARA STÖRRE-

2010-01-19 @ 09:47:05
Ja det är på just på barnen man märker hur fort tiden går..
Från att inte kunna en sak ena dagen till att kunna den, nästa dag!!??

I morse hittade jag Dogge på golvet, körandes "fjärilssimmet", han har nu kommit på att det går 1000 gånger snabbare att ta sig fram med dra metoden istället för rull metoden ;) Krypandet sitter dock inte helt, han fattar inte att man måste flytta på knäna oxå ;)

Sen måste jag säga att jag tycker det är så skönt ha att ha barn som äter allt, jag gjorde egen barnmat förra veckan, eller ja, jag gjorde 14 burkar att komplettera den köpta med ;)
Å den smaskade han i sig utan att visa att den smakade annorlunda (observera att den var rätt kryddad)!!
Sen har vi infört grötfrukost här hemma oxå, havregrynsgröt står på matsedeln på morgnarna!! Vilmer äter faktiskt en hel vuxen portion o Dogge äter näst intill samma mängd, känns skönt eftersom att de står sig bra på sån gröt!!

Nu i skrivande stund kom jag just på att jag kanske ljög något i de tidigare meningarna, grabbarna HAR ätit allt, tills för 2 dagar sen då Vilmer o jag sätter oss o ska äta Chili Con Carne, helt plötsligt tittar han på mig, plockar ut några bönor ur munnen o säger "Tytt inte om".. Sen var det bara att låta honom slippa äta upp, men det var första gången han visade eller sa att han inte gillade maten ;)
Å igår kom nästa "icke gilla grej", jonerna (Vilmers namn för champinjoner), de gillade han inte heller!!

Så summan av kardemumman är väl att man ska njuta så länge de bara äter utan att säga emot ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0