-häRLiGA MORGON-

2009-09-29 @ 10:29:10

Morgonen började med att klåfingriga Vilmer prompt skulle knappa på en lampa uppe i hallen (den står för tillfället på golvet eftersom Robin håller på o renoverar även vindstrappan just nu), lampan hade en (som alla andra lampor vi har här hemma) en lågenergi lampa!! Vilmer tippar lampan så den går paj, å kvicksilvret börjar komma ut!! Skyndar iaf ner med honom eftersom jag läst nånstans att man inte ska vistas i det rummet på minst en halvtimme, o dessutom vädra ut så gott man bara kan..
Sen helt plötsligt så var det dags för dagis o Dogge skulle sova precis den tiden, så SNÄLLA Zara tog med sig honom eftersom Osvald börjar samma tid ;)

*tack tack GULLIGA DU*

Iaf, tillbaka till lampan, kom på efter att jag lagt Dogge att jag varken har en dörr till hallen att stänga eller ett stort fönster att öppna??!! Gör mitt bästa o tar upp det jag kan med en bit hårt papper (läste mig till hur jag skulle ta upp det), sen har jag nu torkat golvet 2 gånger.. Bara det att lampan var varm när den gick sönder, vilket betyder att kristallerna då omvandlas till inandningsluften, läskigt för jag känner av det.. Bara hoppas det inte e nån större fara nu!!
Hittar däremot ingen glasburk att lägga allt i o det får ju inte kastas var som helst!!?? Får kirra det under dagen, men tills dess får allt ligga ute i garaget ;)

Härligt med NYFIKNA barn, eller hur ;)

Nu ska det kokas te o inväntas besök av Linnéa o Hampus!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0