-låNG dAG, fASt jAG iNtE hUNNit MEd Nåt-

2009-10-13 @ 20:53:51
..Nu har jag bara suttit o andats sen båda barnen somnade..
Båda var helt slut idag, så Dogge gick inte att hålla vaken till längre än 19.20 (tror nästan han sov när jag la ner han i sängen, hahaha, gladungen)!!

Började dagen med att fixa stora älsklingen i fina kläder o massa vax i barret, det var ju fotografering på dagis idag, ska bli ruskigt spännande att få hem korten i brevlådan :) Undrar vad han spexar till det med för min *hmm* ??!!
Väl hemma efter dagislämning så kom Linneá o ville ha fika, å vi tjattrade nog ganska många timmar för plötsligt var klockan över 12!! Skyndade mig att laga iordning maten eftersom Robin måste ha matlådan med sig ;)
Blev klyftisar, fläskfilé (bara tråkigt stekt, för att det skulle gå fort idag) och världens godaste
grönpepparsås alá KENTH, om man nu gillar grönpeppar vill säga ;)
Måste bara fråga en sak, e det bara JAG som behåller skalet på potatisen när jag gör klyftpotatis på vintern??
Tycker det verkar som om folk rynkar näsan åt det, om det inte är färskpotatis nämligen??!! Bara en fråga :)

Jaja, sen har jag hjälpt min duktiga karl att fixa lite i uterummet inför lördagen, man får ju ta lite varje dag eftersom han åker iväg å jobbar på eftermiddagarna..
På tal om hans jobb och "mitt nya liv som ensamstående", så funkar det bättre än jag först trodde det skulle!! Jo, jag har lagt de själv förr men det e liite trist att vara själv vid den tröttaste delen av dagen VARJE kväll :( Det gäller att hålla fast vid rutinerna skulle man kunna säga!!
Efter intagen midda runt halv 5 - 5 så e det 900 % uppmärksamhet som gäller för båda barnen då de e sjukt trötta bägge två, å det behövs inte mycket för att det ska komma tårar då..

Vilmer fick för ett tag sen för sig att han absolut inte ville bada i badkaret (hände nåt i poolen i somras tror jag??), Han har bara velat duscha, vilket jag iofs har tyckt vart rätt smidigt ;)
TILLS IGÅR mina vänner, då jag frågade om han ville bada med mig!! Han klädde av sig snabbare än stålmannen himself o va uppe i badrumet innan jag hunnit blinka, å på efterkälken kom jag o Dogge ;)

Dogge fick snällt ligga på matten o kika på oss när vi badade!!
Jag gjorde nåt dumt igår i badkaret, jag "råkade" på skoj ställa frågan om min äldste son tyckte hans mamma var tjock, varav han svarar mmm.. Jag tänkte då att han inte riktigt visste vad han egentligen svarade på, så jag ställde då istället frågan "tycker du mamma e smal".. VARAV han då svarar NEJ!!!!!
Ja nu ligger det inte alltför mycket vikt o allvar i vad min son tycker om min kropp, MEN anledningen till att jag över huvudtaget ställde frågan var för att han ALLTID tittar, pekar o skrattar åt min hängpuka (ja ni vet stället där barnen har legat) ;)

Om Vilmer får för sig att det e bada med sin mor som gäller varje kväll så kommer det bli mycket på o av klädning för min del med tanke på att jag varje kväll dessutom badar med Dogge, kommer sluta livet här på jorden som ett torkat russin eller nåt :(

Inte ett prutt e det på tv ikväll heller, så jag får väl ha mitt kvällsmys här vid skärmen istället o natta mig själv tidigt..
Så här ser mitt kvällsmys ut ;)


Naturell youghurt, skivad banan o massa russin, LOVELY ;)

Puss o godnatt med er!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag behåller skalet på...like it a lot!! Puss

2009-10-13 @ 21:14:38
Postat av: Johanna

Jag skalar!!!

2009-10-13 @ 22:08:11
Postat av: Vanja

ja behåller skal jag :) mmm skicka lite gott över till giresta för de såg imte dumt ut :)

2009-10-13 @ 23:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0