-klOCkRENt-

2009-10-11 @ 16:17:28
Det här har säkert många av er redan testat men jag tipsar ändå!!
Det stod i Buffé tidningen för några år sen o är verkligen skitbra sallad att göra iordning för en vecka o bara plocka fram det man tror kommer att gå åt..
Som bvc sa till mig förra veckan, att göra iordning en "vanlig" sallad e ungefär som att hälla upp en skål med vatten, så lite näring e det i en sallad gjord på gurka, tomat o sallad!! Måste erkänna att jag trodde det va nyttigare än så, men tydligen icke??
Men det här måste väl iaf vara det, med tanke på att det är rotfrukter vi pratar om ;)

(Passar lite extra bra som pizza sallad oxå, därför jag kom på att göra den idag.. PLUS att de just nu har extrapris på alla rotfrukter nere på vårat lilla Ica)

Ingredienser

* 1/2 dl socker
* 3/4 dl vinäger
* 1 dl rapsolja
* 1/2 kg vitkål
* 1/2 kg morot
* 1 liten purjolök
* 1 röd paprika

Gör så här
Koka upp socker, vinäger och rapsolja.Låt svalna. Riv vitkål och morot.
Strimla purjolök och paprika. Häll lagen över. Förvara i tättslutande burk i kylskåp. Ställ fram så mycket som du tror går åt så håller sig salladen resten av veckan i kylskåp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0