-tROR jU På ödEt-

2009-11-18 @ 10:04:10
Jag tror ju på att det mesta i livet har en mening (har alltid gjort det), å efter gårdagen inne i stan tror o hoppas jag ännu mera på det!!
Vet inte hur jag ska skriva inlägget för att inte göra det så invecklat o svår läst men jag gör ett försök ;)

När jag senast var på Silver & Sånt (S & S) för typ 8 år sen så jobbade min gamla restaurang chef där, hon hade bytt inrikting helt från att ha ägt en restaurang tillsammans med sin kille till att nu sälja smycken!! Hon har alltid imponerat på mig, har ingen speciell utbildning (är "bara" typ 7 år äldre än jag), men trots det ägde hon en restaunrang när hon var 25 år, plus att hon var som en extra mamma till mig under min "upprors-tid" ( då jag började jobba hos dem på Fellini)..

Hur som helst så slog tanken mig när jag skulle in o titta på smyckena att jag hoppades på att kanske träffa henne där men hon sågs tyvärr inte till :(
Å när vi sen inser att vi inte kan byta Linnéas tungpiercing pga att de inte öppnar förrän kl 12 o vid det här laget var kl inte ens 11.. Vi drog till Donken för att fylla magarna på våra små plus att min behövde påfyllning den mé ;)
Kliver in på Mc Donalds o det första jag ser är KILLEN som var min chef från restaurangen, alltså tjejens kille eftersom de var ett par (o det visade sig att de fortfarande är tillsammans), det e helt sjukt får jag ur mig o berättade för honom, att jag nyss trott att jag skulle springa på hans tjej på S & S!! Å det e helt sjukt från min sida oxå säger han för vi pratade om DIG typ igår ;)
Okej svarade jag, vad sa ni då??
Då skrattade han o sa att de hade tittat på Paradise Hotel o helt plötsligt då kommit o tänka på mig o vad jag pysslar med nu för tiden ;) Observera nu att det var ungefär 8 år sen jag såg Liv (tjejen alltså) o kanske 5 år sen jag träffade Håkan (killen) sist, anledningen till att jag stött på honom senare är för att han hunnit med att äga ett par till restauranger efter Fellini, typ Flustret bl.a!!
Å jag var ute en hel del under min "singeltid" *hahaha*!!

Han frågade vad jag gör o bor o allt, jag svarade med att jag längtar tillbaka till o jobba men att jag inte vill tillbaka till Enköpings kommun, vad vi därimot behöver göra innan nytt jobbsökande är att hitta nytt boende.. Jag sa att jag vill inget hellre än att jobba på Arlanda men det skulle bli ganska dyrt att pendla dit varje dag, men jag vill DIT iaf så fort vårt hus/lägenhet dyker upp!!

Vet ni vad han säger då?????!!!!!
Men hallå, då MÅSTE du ta Livans nr, hon har nämligen gått o blivit chef för hela Taxfreen på Arlanda, alla Taxfree butiker alltså!!
Lova att du ringer henne nu säger han!!
Å jag LOVAR att jag kommer gör det ;)

Allt hade kanke en mening ändå igår, hittade ingen ring o Linnéa fick tyvärr inte sin piercing utbytt, men jag kanske hittade en väg till framgång!!
;)

Lever på det mötet än idag!!
Nu ska jag lägga Vilmer en sväng, så vi kommer iväg sen ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Heeeelt otroooligt, guuuud va häftigt!!!!! Ja, det var nog ödet;)Lycka till!!!

2009-11-18 @ 10:21:09
Postat av: Vanja

Titta ödet spelar sin melodi :) Nu tar du dig i kragen och ringer dit din tant :) Så sen har tanten ett nytt jobb (troligvis) Puss i ljumsken stumpan

2009-11-18 @ 18:15:20
Postat av: Grandinar'n

Åh!! Håller tummarna för dig!! :)

2009-11-19 @ 08:23:46     URL: http://ceekaay.blogg.se/
Postat av: Anonym

gud va kul för dig. se till att du ringer dit och jag håller verkligen tummarna för dig. kram

2009-11-19 @ 14:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0