-litE kAkOR-

2009-11-19 @ 08:22:00
Igårkväll fick jag ett ryck (händer ju inte alltför ofta när det kommer till bakning), jag fick för mig att göra Maryland Cookies ;)

De är superlätta att göra o riktigt goda för o vara kakor, som jag annars inte är så överförtjust i, jag är mer utav en bull tjej ;)

Maryland cookies

200g margarin  
2 ägg
2 dl socker
2 dl farinsocker
(blanda ihop)

½ msk salt
1 msk bakpulver (med lite råge)
2 msk vaniljsocker
5 dl mjöl

Hacka ljus blockchoklad (ca 350g) i små bitar och lägg i smeten.

Rulla till lagom stora bollar, typ chokladbolls storlek, tänk att det ska rymmas 12 stycken bollar på en stor plåt, då de flyter ut en del!!
Grädda 8-10 min i 200*C

Kommentarer
Postat av: Vanja

jag läste ordet kakor, men jag har inte sett till några ;) Puss

2009-11-19 @ 12:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0