-kVällER-

2009-11-30 @ 19:10:09
Efter att Vilmer kom hem från dagis idag så for han o jag ner till Zara, Osvald o Algot för att tigga lite fika, vilket vi oxå fick ;) Det var längesen vi sågs, så det var verkligen på tiden för en kaffe o lite prat!!
*Tack för i eftermiddag hörni*

Nu sussar barnen för den här dagen, det har varit lite missnöje från bådas sida från middagstid typ, så vi bestämde att de skulle få bada tillsammans i den stora nya (lånade av syster) badbaljan här nere i duschen ;)
MYCKET uppskattat, båda skratta från det att vi satte ner de, tills dess att vi (nästan) en timme senare tog upp de ;)
Å under tiden som pappan satt bredvid de när de badade, skyndade jag mig o bäddade rent i deras sängar så de kunde få lägga sig i nybäddat!!

Finns en liten risk att detta gemensama bad kommer att få sig ett par repriser *hahaha* som sagt, ibland e det lite klurigt att få de att hålla ut till sovdags!!

Efter att de lagt sig for pappan iväg o jobbade, han valde att vara hemma med oss tills barnen hade somnat idag, så börjar han tidigare i morgon istället..

Nu har jag precis hunnit med att maila TOMTEN barnens önskelistor (på Tomtens begäran), visst är det lite lustigt hur tiderna förändras hörni??!!
Jag minns när jag var liten, då satt man (tillsammans med sina syskon) o bläddrade o bläddrade i de här leksakstidningarna som man blev bombarderad av i brevlådan, o gjorde små kryss för ALLT man ville ha ;)
Men numera har Tomten både mail o internet uppkoppling, så det är bara för föräldrarna att knappa lite på datorn och så vips har Tomten fått önskelistorna ;)

Härligt med tider som går framåt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0