-GRAbbARNA GRUS-

2009-11-22 @ 11:28:08
..eller Vilmer och Douglas, som de oxå heter, har rejsat i utvecklingen under bara den sista veckan!!??
Dogge la jag vid spisen i köket häromdagen och sen gick jag o Vilmer upp på övervåningen för att leta reda på mina röda julgardiner, när vi kommer ner så har han tagit sig ut från köket, in i vardagsrummet o ända bort till matbordet ;) Ni som vet hur det ser ut här hemma vet att det är en väldigt bra bit bort!!
Nu lämnar man honom inte ensam, han tar sig runt verallt nu, hittar tom kablarna längs väggarna, så nu blir det till att hålla ett öga även på honom ;)

Å Vilmer då, han ligger ju en bra bit före i sin utveckling enligt den senste kollen vid 18 månader och jag blir förvånad över hans intellekt varje dag!! Synd att han inte kan föra sin talan bara, men det kommer väl.. Han pratar iaf 2 ordsmeningar nu!!
Å han är värre pedant än någon annan jag känner ;) När han har borstat sina tänder färdigt, är det högst viktigt att både tandborsten o tandkrämstuben ställs i hans tandborstmugg, muggen ska sen ställas precis på samma ställe o vickar den så gör han om hela proceduren tills det går vägen.. Sen kliver han ner från sin pall o ställer tillbaka den intill väggen precis som den ska stå, tittar sig omkring för att försäkra att allt är i sin ordning inne på toaletten, innan han slutligen släcker lampan, går ut o stänger dörren..

De är goa mina "välmående" barn!!

Kommentarer
Postat av: Grandinar'n

Haha. Ja den där Pippi ja... Haha. Så fort han vaknar säger han; "Pippi titta!", men vi har börjat säga att Pippi sover fortfarande, haha, och det har funkat hittills. :) Vi har både Emil och Ronja här hemma men ingen av dom duger för herrn. :)



Ang tomtedräkten. Köpte en på H&M idag för 150:-. Blir nog till att lämna tillbaka den imorgon och sen dra till ICA MAXI och köpa en istället. :) Tack för tipset! :)



Hoppas ni har det dunder där hemma! :) <3

2009-11-22 @ 16:50:32     URL: http://ceekaay.blogg.se/
Postat av: Sofie

Men det är ju det jag sagt hela tiden syster! Ibland ligger han på en 3-årings nivå...lyssna på syster din (montessoriläraren) ;) Puss

2009-11-22 @ 18:23:17
Postat av: Pauline

Naw, har liten blivit så stor!! Sist jag såg och höll i Douglas va han ju pytte pytte liten! Och nu tar han sig fram! fast man har varit där själv, förvånas jag av hur snabbt dom utvecklas och växer!

Och söta Vilmer, vad duktig han är! =) Här känns det låååångt till Lukas kommer dit, visst att han vill hålla tandborsten och borsta själv, men utöver det är det enda intressanta på badrummet toaborsten och sen hur mycket man kan få ner i toastolen innan det blir fullt =/

2009-11-23 @ 10:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0