Robin gästbloggar

2009-05-03 @ 23:30:34

Tidigare idag, närmare bestämt kl 11.37!!

Ett våningsplan under en snarkandes Chabo Chanell, ligger jag och ruvar mina lurviga på soffan.
Min käre sambo är i köket och förbereder dagens tripp. Grilla brattwurst i hammarskog är det som gäller.

Sist jag var i hammarskog drog jag på mig min första fylla.
Jag var 11 år och och var med klassen på en sk. skolresa. På den tiden lade man en dextrosol under läppen och smuttade på en 0.0025% cider från ica. jädrar så full man blev haha nåväl.

Dagens befattningar:
FÖRARE: Robin,
KARTLÄSARE: Susanne,
KOMMUNIKATÖR: CHABO CHANELL

Enligt gps´en så är avståndet till hammarskog 1,7 från vårat hem, efter att ha åkt 2,2 mil insåg vi att något var fel.
Vem var kartläsare? Nej nej inte hennes fel.
Lågkonjukturen har tvingat vägverket att spara in på skyltar så hammarskog blev drabbat.
När vi äntligen hittade fram och ockuperat första grillnätet, tog det inte lång stund att få upp elden och tur var väl det, för hade veden och vädergudarna varit emot oss så hade jag nog suttit i häktet för misshandel.
Det kom nämligen en man gåendes mot vår grillplats med en kamera storlek stor i handen. Jag trodde det var UNT som skulle fotografera friluftsorganisationen från Örsundsbro men i själva verket så kom han för att stjäla vår eld!!!!!!!!
Med sig hade han även familjen oförskämd.       
-Hej sa jag med grillpinnen i handen,
-inget svar,
-hej igen sa jag nu med grillpinnen i högsta hugg
- inget svar.
jag lämnade elden fundersam för att sedan höra mannen i bakrunden,
- va bra nu har dom gjort allt grovjobb.
Jag hinner inte vända mig om förrän hela, och då menar jag heela jävla grillgallret är fullt med bacon, korv och nån skånsk jävla deg på pinne! vafan!!!! Väntar otåligt och 5 min senare ser jag en lucka på gallret och beger mig...
-Oj skulle ni också grilla? säger fru dumskalle
-Nej korven och korvbrödet som du ser där *pekar mot vårt bort* DAH!

Vår käre son tyckte heller inte om deras initiativ så han stod ungefär 2 cm från dom när dom åt sina jävla baconpaket.
- När lär man ett barn att sluta stirra säger fru dumskalle högt.
Duktig kille sa jag högt och kastade åt han en brownies.

Korven smakade förövrigt ingenting då glöden hade försvunnit när det blev våran tur.

2 minnen från hammarskog hittills. Hänger ni på nästa gång.:-)



Blev tvungen att ta ett kort på ligisterna!


Mvh. ROBIN HOOD


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter som ni hade en jättemysig dag i Hammarskog........:) Vilka jävla idioter det finns....Kram kram

2009-05-04 @ 10:55:23
Postat av: Sussa svarar

Johanna:

Heej tjejen!! Jo, det var riktigt mysigt MEN det hade nog vart ännu bättre utan deras sällskap ;)

Hahaha..

Kraam kram

2009-05-04 @ 12:08:15
Postat av: Sofie

Tack Robin för att du livade upp en trist,grå och blöt måndag...fick mig ett rejält skratt!!!

2009-05-04 @ 12:55:31
Postat av: malin "pajas" Bäfwe

hahaha... asg Go vilmer! =)

2009-05-04 @ 19:21:41
Postat av: mormor eva

Underbar blogg!!!!. Fan (försöker va´lite tuff), va´du skriver roligt.

Hoppas inte Susanne blir avundsjuk, men jag vill läsa mer av dig.

Vilka typer ni råkade ut för i Hammarskog. Det va´bra att du stod på dig. KRAM

2009-05-04 @ 19:57:50
Postat av: Anonym

Hallåå...klaga inte för mycket på skåningarna..ni råkar ju snart ut för en till ;-) när ja å tommy kommer över på kaffe :)

Men visst finns de idioter....he he...

Ni får komma och grilla i giresta i stället...denna skåningen ska inte ta hela gallret...thihi...

Kom gärna över snart!

2009-05-04 @ 21:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0