-fÄRdiGbAkAd-

2009-05-22 @ 18:57:48
Jahopp!!
Då har vi då äntligen kommit till dagen färdigbakad idag då..
Jäsningen e avklarad o kakan e liksom klarre för utfärd, men det verkar visst som om den vill ligga kvar o bli lite bränd eller nåt??!!
I natt hade jag iaf själva tömningen från 2:an som de flesta har (absolut långt ifrån alla dock), så vi får väl se hur lång tid det hinner gå nu ;)

Hade ju grillgäster igårkväll, blev lite kubbspel o mys i uterummet oxå, Challan o Björn hann med att kika förbi de oxå, blev en mycket sen kväll/natt men trevlig :)
Å idag har jag o Sofie vart helt utan barn, de har varit med sina pappor HELA DAGEN LÅNG.. Så vi har istället pysslat ute i trädgården (bara min systers förtjänst kan jag lova, utan henne hade gräset fortfarande sett förjävligt ut o inga krukor hade blivit planterade), gräset har klippts, alla krukr e planterade, träd o buskar har blitt ansade.. Sofie fick dessutom för sig att hon skulle flytta en syrénbuske från fram till baksidan, sagt o gjort, den har nu bytt sida ;)

Nu har de ganska nyligen lämnat Örsa, å vi har duschat lilleman o lagt han för natten, nu återstår väl bara lite gott att äta på o nåt bra att slappa till i soffan!!

Ett litet smakprov på vad vi *läs syster* åstakommit i en av krukorna, blidde även lite körsbärstomat-plantering o lite andra fina växter (var till tuna trädgårdar för all växt inhandling, kan säga att se mig i ett växthus/blomsteraffär är typ som att ......... ja, jag hör liksom inte hemma där iaf)!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0