-VattkoPPoR-

2009-07-11 @ 09:57:15
??
Ja, hmm..
När vi besökte HK häromdagen så visste vi inte att barnen hennes hade fått det
(det har inte brutit ut förrän nu hos dem), så nu vet vi nog vad vi har oss att vänta här hemma, VATTKOPPOR!!
Funderar lite på hur små de kan vara för att klara av sjukdomen bra själva??!! Om Vilmer får det så e det ju rätt oundvikligt att inte Dogge oxå får det.. Över lag e det ju bäst att få som liten iaf ;)
Jag hör av mig om fallet skulle bli koppor, så då e de som vill ha det, välkomna hit!!

Här hemma leks det kurragömma för tillfället mellan "lite större" o pappan ;)
Kycklingen sitter i sin stol o tittar på istället och jag sitter här, ska göra oss iordning för dagen snart!!

Kommentarer
Postat av: HO

Hej vännen...



Andreas och Hanna fick vattkoppor när william var ca 5-6 veckor. Efter ett par dagar fick han också prickar. Ringde BVC som sa att så små INTE kan få vattkoppor om de helammar. Jag helammade. Men jag var säker på att det var det. De på BVC sa att jag skulle ta med honom och kommma ner och visa. Vi behövde bara kliva innanför dörren så konstaterade de att det var vattkoppor. W visade inget tecken på egentlig sjukdom. Så det var kanon att han också har haft det nu. Annars hade man ju blivit "drabbad" en gång till. Så skönt att alla hade det samtidigt. =) Och utifrån mina erfarenheter är det iaf inga problem när de har vattkoppor i så ung ålder... ;) Kram

2009-07-11 @ 11:24:55
Postat av: Johanna

Jag vet 2 barn som fått vattkoppor när dom var små, en var ca 3 mån. och den andra ca 7 mån., de fick inte så mycket koppor och det gick över väldigt fort och de verkar inte som att de hade så besvärligt heller. Hoppas att det inte blir så jobbigt för er om båda grabbarna får det samtidigt. Kram

2009-07-11 @ 13:01:51
Postat av: SagasMamma

Vi vill HAAA :)))) skönt att få det överstökat ju :))) puss på er sötnosar :D

2009-07-11 @ 14:25:51     URL: http://fruplahn.blogg.se/
Postat av: Vanja

Hmm, vi som hade tänkt planera in en fika med er i veckan :) Men nja jag tror jag hoppar det nu, ja e ju liksom gammal och har inte haft vattenkoppor och vill nog inte ha de riktigt än :) sägs ju att man bli super dålig om man får de som vuxen, Jaha då bli det ingen bakad paj till er denna vecka thihi...Kram på er

2009-07-12 @ 20:51:03     URL: http://metrobloggen.se/vanja

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0