-LyXUS-

2009-07-13 @ 12:07:17
Ni kanske minns att jag skrev nåt om att jag skulle fixa lite lyx här hemma??!!
;)
Nu e det kirrat, möte den 10 augusti kl 15.00, å första uppdraget på onsdagen efter det, alltså den 12:e!!
Vet ni vad det e??
STÄDHJÄLP!!
Kan nog inte beskriva i ord hur j*vla lyxigt det känns, förstå att åka hemifrån ett par timmar o sen komma hem till ett skinande hem liksom ;)
Å dssutom, spara å lägga den energin på familjen..
VET att detta sticker i ögonen på många, men det här valet gör jag för mig o vår familj!!

Å nej, vi är låångt ifrån rika (om nån nu skulle tro det), ska vara ärlig o skriva att jag tar i snitt ut 7000 i mamma-penning per månad, varav 2000 förvinner direkt i mitt gamla "dumma" privatlån!!
Så ja, kvar blir det typ 5000 (barnbidragen oxå då), å då är det mat o hushållskassa, kläder till barnen å mig, cigg osv, men med matsedel varje vecka o veckohandling så håller man kostnaderna nere!!
Jo, vi har "delad" ekonomi, men olika konton.. Robin betalar alla räkningar, allt boende, allt med bilen osv..
Man får helt enkelt prioritera på vad och hur man lägger pengarna
(jag var VÄRLDENS sämsta människa förut, vad gällde att hantera pengar, men tom jag kunde lära mig, haha)!!
Nä med veckomatsedel o veckohandling och planerade övriga inköp, kan jag/vi nu LYXA till det med städhjälp!!
(Å kanske skippa nån snabbmat i månaden, för det kostar mer än man tror ju)

*Gladast i byn*

Kommentarer
Postat av: Vanja

Å gud vilken lyx :) Hade med velat det. men men nu ska vi lägga pengarna på huset så vi kan klä om och isolera :) Jobb finns för den som vill hjälpa till thihi :) Kram

2009-07-13 @ 22:33:22     URL: http://metrobloggen.se/vanja
Postat av: Arla kon

Baby det är du värd! Ska göra detsamma den dan vi bosätter oss på en yta större än 110 kvm =) Love you! Puss /// K

2009-07-14 @ 22:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0