-fAMiLjEn CiRkUS På tURNe-

2009-07-07 @ 10:33:42
Ursäkta bloguppehållet på ett par dagar men det e fortsatt ganska mycket kaos här hemma..
Ingen kolik men DOCK annan magont, svårt att komma till ro o sova, snuttig ofta osv osv..
Jaja, igår åkte jag iaf iväg o köpte en spcialstol till Dogge, för om vi inte var "psykotiska" innan så kan jag lova att man blir det när man behöver antingen dra vagnen eller vagga vaggan 24 timmar om dygnet, nä nu ljuger jag, 20 kanske, för därimellan ska det ju ätas oxå ;)
Kan säga att det e heller ingen garanti för sömn, bara för att man vagnar eller vaggar, det somnas bara ibland ändå.. Inte ens bilkörning funkar, trodde i min enfald att typ ALLA små barn somna o va tysta i bilen men icke det!!

Tillbaka till "Cirkus Familjens" turné..
Vi var ju till Skansen i lördags tillsammans med Sofie, Sonny, Rasmus, Challan och Björn..
Allt verkade lovande till en början, ingen stress på morgonen, vädret var verkligen kanon, ja allt flöt liksom på :)
Vi tog bilarna till Knivsta för vi ville ta tåget in därifrån, tänkte det kunde vara skoj för Vilmer, å så kunde vi andra ta oss en öl!!
Väl framme i stan så gick vi mot bussen som skulle ta oss till Djurgården..
Redan där kan man säga att vår resa började urarta!!

Måste göra en sk. lista över "The happenings" för annars skule jag behöva göra blogginlägget ända till månen typ!!

* Bussen till Skansen fick TVÄRNITA för en person som sprang ut precis framför bussen, vilket resulterade i att Vilmer fick 2 vagnar över sig o blev vettskrämd, några barn längre bak i bussen kastades fram och gjorde illa sig, Robin skrek o jag sprang fram till busschauffören o sa måånga välvalda ord kan jag lova!!

* Såg typ bara 3 olika djur på HELA Skansen, förutom de 711 myrorna som kröp på mig när vi fikade!!

* Himlen öppnade sig o det blev skyfall (värsta jag varit med om på 20 år kanske)!!

* Vi fick vänta länge i ösregnet (utan regnkläder o utan regnskydd till vagnarna) på att bussen skulle komma!!

* Bussen fick efter halva färden mot stan fel på dörrarna, så alla fick kliva av för att invänta en ny buss men helt plötsligt började dörrarna funka igen, så alla kunde kliva på bussen igen, alltså AV MED ALLA SEN PÅ MED ALLA!!

* Jag o resten av familjen fick springa in på Åhlens innan dem stängde o köpa helt nya outfits för att inte bli alltför nerkylda!!

Sen var då då äntligen dags för tåget som skulle ta oss hem igen, kan lova att vi aldrig längtat såå mycket hem nån gång!!

Det var vår tripp det, fast det var trots allt väldans trevligt att komma iväg på utflykt även om det kommer dröja många år innan jag/vi besöker Skansen igen, för det var en stor besvikelse..
Minns Skansen som betydligt bättre o med massa flera djur att titta på, men allt förändras väl, eller så e det jag som hade för höga förväntningar kanske!!??

Några bilder av väldigt många tagna ;)










And by the way, JAG ÄLSKAR VÅR VAGN!!
Nog det bästa köpet jag gjort på länge ;)

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, det var en händelserik resa!! Allt bra med er annars? kram

2009-07-07 @ 11:05:12     URL: http://kinnunen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0