-LiME filÉ-

2009-12-03 @ 13:35:14
Har precis lagat iordning dagens middag som var riktigt snabblagad o enkel och sånt gillar vi!!

LIMEFILÈ

  • 500 g fläskfilé
  • 1 tsk salt
  • matfett
  • 1 dl vatten
  • 2 dl crème fraiche
  • 2 msk kalvfond
  • ½ - 1 tsk sambal oelek
  • 1 tsk äkta soja
  • 1 msk (honung)
  • saft av 1 lime

  • Skär köttet i skivor. Bryn i smör och salta.

    Lägg över det brynta köttet på ett fat.


    Pressa limen och rör ihop med vatten, crème fraiche, kalvfond, sambal oelek, soya och (honung).  Lägg i köttet och låt det puttra ca 5-8 minuter.
    Servera med ris eller klyftpotatis ;)

    Jag skrev honungen inom parentes eftersom jag inte hade nån hemma så skippade jag den o tog istället lite Mango chutney!!


    Kommentarer
    Postat av: Johanna

    Det här blev jag bjuden på i tisdags när jag var på junta, fast det var kyckling istället för fläskfilé. Jättegott!!

    2009-12-03 @ 15:57:32

    Kommentera inlägget här:

    Namn:


    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

            Kom ihåg mig?
    RSS 2.0