-tANkAR iGEn..-

2009-08-18 @ 21:48:41
..sitter själv hemma eftersom Robin gått över till sin far för att umgås lite..

Trött trött trött, e så förbannat less på att vara som en zombie jämt jämt jämt!!
Ända sen den 29 maj då pytteäpplet entrade världen så har dagarna o nätterna sett ut såhär!! Och som om det inte skulle räcka med hur det var, så har han nu fått för sig att lägga till med YTTERLIGARE ett vaknande därimellan :(
För att göra en lång o trist historia kort så kan man säga att han (om vi nu ska börja med hans ätande) äter typ varannan timme under HELA DYGNET, med ett lite längre uppehåll på senkvällen..
Efter att vi fick in kvälls insomnings rutinen runt 19.30 så sov han *kors i taket* faktiskt ända till 01, innan han vakna första gången.. Men nu, nu har han lagt till med att vakna första gången redan vid 22-23 tiden??!!!!!

Å sen e det igång...
* 23
* 01
* 03
* 05 (ibland även 04 oxå)

Efter 05 så får man lyfta upp honom o varva med napp o flaska ända fram till typ 07 då han brukar kunna somna om en halvtimme ungefär..
Å inte nog med alla dess vaknanden, när han väl fått maten, rapat, fått nappen så tar det honom allt mellan en halvtimme och en timme att komma till ro o somna om.. Ja, man behöver väl inte vara nåt mattesnille för att komma fram till att det nästan e dags för honom att vakna IGEN då!!

Fy, nu blir jag ledsen o får typ ångest när jag tänker på att det är min tur i morn igen..

Detta kan liksom omöjligt vara nån period, jag menar han föddes ju med dessa sömnsvårigheter!!??
Han sover totalt på dagen typ 1,5 timme på sin höjd, å då innebär varje sovtillfälle oxå en massa oroligheter (tappar nappen, börjar gråta osv..)

Helt från hjärtat nu, jag pallar inte känns det som..
Hur länge ska det vara såhär??
När Robin går tillbaka o jobbar, ja då blir jag ensam om att ta nätterna igen, även om han trilskas med att vi ändå ska hjälpas åt.. Gillar inte alls att han ska sitta aptrött bakom en ratt hela dagarna :(

Vi kom dessutom fram till att det är näst intill omöjligt att åka iväg på nån semester tillsammans, vi kan ju inte bo i samma hotellrum eller samma båthytt!! Nog för att det inte skulle vara nån skillnad för mig eller Robin med all vakentid, men vi kan verkligen inte utsätta Vilmer med att även han ska behöva bli väckt flera gånger per natt..
Så det får bli såhär "tråkigt" under den här semestern tyvärr.. Dagsutflykter är vad som kommer att stå på schemat!!

Jag ville bara skriva av mig lite i väntan på att Robin ska komma hem så jag får lägga mig, det är min tur/lycka att få sova i natt :)

Det är de starka som får prövningarna har folk sagt till oss, ska försöka ta till mig det o tänka positiva tankar i morgon när jag ger mat femte gången på natten...................................................................

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag hoppas verkligen att ni får den hjälpen ni behöver imorgon... Puss

2009-08-18 @ 22:08:24
Postat av: Grandinar'n

Vet hur det känns...Sebban vaknade stup i kvarten när han va spädis... Man blir knäpp av att inte få sova.

2009-08-19 @ 08:25:33     URL: http://ceekaay.blogg.se/
Postat av: Johanna

Önskar verkligen att jag kunde göra något för er. Är det något jag kan hjälpa till med så tveka inte att höra av dig. Kanske en fika i morgon kan pigga upp? Kram kram

2009-08-19 @ 10:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0