-SPEC BvC-

2009-08-19 @ 21:00:47
Jo de var här idag..
Orkar inte dra hela utlägget men för att göra historien kort så kan jag säga att de tror till 99,99 % att vår lilla pyttekyckling lider av kraftig magkatarr o har gjort det sen födseln :(
Vi satt o berättade om vår situation, drog alla mattider o sovtider för de, när jag plötsligt kom på att jag skulle fråga de om alla hulkningar han har o sen sväljer ner igen, o även alla kastspyor som bara innehåller vatten..??
Då tittar de på varandra o konstaterar att de tror de funnit hela problemet!!
Så kort o gott kan man säga att allt detta blir till en ond cirkel, magkatarren gör att han vill äta typ hela tiden (så e det ju även för oss vuxna med det, vi vill stoppa nåt i munnen konstant då), vilket medför att hans tarmar inte hinner med att bearbeta maten, han får mer ont o ännu mera uppstötningar o magsaft att spy upp..
De sa att om han haft det såhär sen han föddes (vilket han ju har), så har han med största sannolikhet även frätit sönder vägen mellan magen o munnen.. Stackarn :(

Att han sen spyr upp mycket mat, det är ju nåt som många barn gör, vissa e "spybarn" o andra inte, helt enkelt!!
Så nu är det specialmat som gäller, vi var upp på barnsjukhuset och hämtade en burk för o testa, funkar den så får vi maten gratis på *kommer inte ihåg vad det kallades*, men typ som ett recept!!
Funkar det mot förmodan inte så sätter de in mediciner på honom..
Men jag ber till ALLA gudar som (inte) finns, att det ska räcka med att ändra hans kost, så kanske allt annat med sömn osv. kommer med det..

*Hoppas hopas hoppas*

Vi fick även låna en specialvagga när vi hämtade maten, tyvärr så var alla ställningar till den, redan utlånade så vi har bara själva insatsen än så länge, men jag ska testa att fästa den i hoppgungs-anordningen, måste bara hämta hem gungan från syster först :)

Åhh, känner mig såå glad över att jag ställde frågan om hans "vattenkräkningar" och att vi nu har nåt att testa iaf!!

Det han (troligtvis/) lider av, kallas för gastroesofagal reflux..
Nä om man ska ta o laga till en lyx måltid bestående av Enfamil, till Dogges nästa vaknande kanske??!!

;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas för allt i världen att det blir bättre nu då och att det funkar med maten. Tänker på er! Kram

2009-08-19 @ 21:31:06
Postat av: Sagas&DavidsMamma

Håller tummarna på att Dogges nya kost funkar bra :) För både er & hans skull! och bara så du vet så får ni NÄR SOM HELST slänga av grabbarna här hos mig, några timmar, så du & pappan kan åka hem & rå om varandra & sova lite :) NÄÄÄÄRSOOOOMHEEELST!!! pusspuss (kröka för mig med ikväll ;))

2009-08-22 @ 13:25:15     URL: http://fruplahn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0