-oKi, jAg E bORtSkÄmD-

2008-07-21 @ 11:33:24
...
Måste nog medge att jag är ganska bortskämd...,
åtminstone vad gäller sömn!!!
De senaste 4 dagarna, har lilleman sovit till mellan 08.50 och 09.15

*skäms lite inför "mammor som inte får sova" *

Men jag ska samtidigt erkänna att vi har haft 3 helvetesveckor (som lyckligtvis tagit sig en paus nu), med skrik, gnäll, gråt, ja ren missnöjdhet.., dagarna i ända!!!
Det var faktiskt ingenting som gjorde "minimonstret" nöjd, inte ens när man höll i honom!!!

Men om man läser i böcker om deras utvecklingsfaser
(vet ni hur många "faser/perioder" de har under sitt första levnadsår??, MÅÅNGA!!!),
så får man lite mera inblick å förståelse, fär vad som händer de små liven.., det är väldigt mycket i deras små skallar som ska bearbetas...

Dock hade jag lite svårt att ha överseénde med det, de dagar när man hörde gråt, skrik o gnäll i 7 timmar...
Kände lite granna för att göra en adressändring till ULLERÅKER vissa dagar..
Men sen helt plötsligt så får man nya krafter
;)

Ja, det jag ville komma till iaf, är att skitungen/gullefjun sover ända från 19 på kvällen till ca 09 på morgonen...
Håller både tummar å tår att det fortsätter så ett tag..
Iofs så ska jag inte klaga ändå, för hans tidigare "vakna tid" är ju vid 07.., å det är inte heller så illa...

Nu ska jag ringa min gravida syster
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0