-fÖRsTA MöTeT-

2008-07-06 @ 16:13:09
Har varit lite dålig på att uppdatera tyvärr, men jag orkar inte gå in på varför....
Jag o Vilmer har iaf vart förbi å "hälsat på" morfar/gammelmorfar för första gången :)
Han var världens BÄSTA morfar, men gick tyvärr bort -06, alldeles för ung..., men alla fina minnen lever kvar!!!

Tyvärr hann Robin bara träffa honom i slutet, då han inte var sig själv, orkade inte sitta, orkade knappt prata.., men jag minns det sista han sa till mej, efter att ha träffat Robin en endaste gång,
han tog tag i mitt huvud o viskade i mitt öra
-"Han ska du hålla fast vid, jag känner vilken fin människa det där e"
De orden etsade sig fast i mitt huvud, den meningen glömmer jag aldrig..
Dessvärre hann han aldrig uppleva att jag blev med barn heller,
men HAN var den första (efter Robin såklart), som fick veta det, jag åkte till kyrkogården o la handen på gravstenen o berättade för honom, att han skulle bli gammelmorfar..

En av anledningarna till att han är/var så speciell (precis som min mormor är), är för att jag bott ett par år hos dem, de var som mina extra föräldrar :)

Men nu har Vilmer iaf varit med mig till kyrkogården o "klappat" på sin gammelmorfar....
Dock var han lite sugen på att plocka blommorna framför stenen ;)


Kommentarer
Postat av: vivan

Vad fint av dig att gå till morfar...visa var han finns för Wilmer...du som jag kan känna ro och frid på kyrkogården...kramiz...

2008-07-06 @ 16:36:28     URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0