- ... -

2008-07-27 @ 14:07:00
...
var in på Sandras blogg precis, såg att hon kikat in en bok om sömn för
"små människor"!!
Blev faktsikt lite glad när jag läste lite av innehållet i den, för utan att ha haft någon vetskap
(vi har bara gjort som vi trodde skulle vara bäst) så hade vi gjort som den boken tipsade om :)

Har visserligen hört från olika håll att barnet "har lättare" att bygga upp en trygg sömn om man inte väntar för länge med att de får sitt egna rum (å givetvis då oxå sin egna sång såklart)..

Så här stod det iaf:
"Egen säng efter "smekmånaden"; eget rum efter senast fem månader. Nu knyts den trygga sömnen till barnet självt, inte till de vuxnas fysiska närvaro"

Jag tror iaf starkt på det här med eget rum, Vilmer sover som sagt längre än någonsin nu när han har eget rum, senast igår vakande han halv 10 (från att ha somnat kl 19 kvällen innan)!!
Fast alla föräldrar gör ju givetvis vad de tror är bäst för sitt barn :)

Nä, tvätten var det ja!!!!

Kommentarer
Postat av: Grandinar'n

Tack för ditt inlägg i min blogg. :) Tar absolut inte illa upp när folk tipsar mig...snarare tvärtom! :) Jag tar gärna emot alla tips jag kan få! :)



Såg dig och din karl på Ica Maxi idag... :)

2008-07-27 @ 16:53:01     URL: http://ceekaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0