-SMarRIgt VÄrrE-

2008-04-16 @ 19:19:00
Idag har vi lyckats byta ut en heel måltid ersättning mot gröt :) Jag köpte lite persiko puré o blanda ut med havregrynsgröten (min käre svärmor tipsade om att jag skulle koka egen havregrynsgröt, då "köptasgröten" oftast e sviindyr!!) o en pytteskvätt mjölk..
Sen blidde det lite vatten i flaskan till istället, tror bestämt att vi har ett litet mat monster här hemma ;) men glad e jag för det, för fyy va jobbigt för de föräldrar som har barn som vääägrar annat än bröstet/ersättning, tror att vi som ger ersättning kan ha lite lättare iom att de gillar flaskan redan från början.. Måste nu bara bestämma vilka måltider som vi ska byta ut mot gröt o när på dagen vi ska ge de andra smakpotionerna (mat-smakisarna)??!!


Nattmålet blidde dock den goooooooda ersttningen :)  
image72


Mer idag då.. *tänker till* hmm..
 Jo redan kl 9 i morse kom Jenny o lilla Siri (bara 6 veckor gammal) ut på fika, det va jättetrevligt :) Hon e såå liten, plötsligt hade man ingen besis längre :( han var ju STORA grabben jämfört med henne, men enligt Jenny så var Vilmer ännu mindre när han var i hennes ålder.., gu vad man glömmer fort!!
De stannade iaf några timmar o sen passade jag på att ta bilen ner till Linnea på en snabbkaffe eftersom att Robin var hemma, ibland e det så skönt att bara få sticka iväg själv, även om det bara rör sig om en timme :)

Skönt med lite "egentid"

Nu har iaf lille V nyss somnat o jag ska väl gå upp o lägga i den där toningen i håret tror jag *känns jobbigt*..

Kommentarer
Postat av: Grandinar'n svarar!

Gud va söt han e! Hur gammal e han nu?
Träffade din mamma precis i början när jag va gravid typ...på Sandra Tanningers dop. Då berättade hon att du oxå va gravid, men jag kommer inte ihåg hur långt före mig du va... :)

2008-04-16 @ 19:36:59     URL: http://ceekaay.blogg.se
Postat av: Anonym

Grandinar´n svarar

:) han blir 4 månade på måndag, det går ju sååå fort ju.. D e skoj men samtidigt vill man ha sin lilla bebis längre, de är små så kort tid!! Han skulle födas den 4 januari i år men han låg i säte o ville inte vända sig på vändförsöket så det blev planerat snitt 21 dec förra året.. Lite trist att det blidde 2007 o så nära julafton (tänker på hans framtida födelsedagar) men det är som det är.. Han e frisk o glad, det är huvudsaken :)ha en fin kväll ;)

2008-04-16 @ 20:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0