-FÄrsFYllDA frALloR-

2008-04-07 @ 21:34:53




Ugn: 225 C ca. 5-7 min.

* ca. 400 g Köttfärs
* ca. 2- 3 st/pers. Frallor
* 1 burk Vitlöksost
* 1 påse Tacokrydda
* Tomater
* Riven ost
* 1 Lök
* 2 dl Creme Fraiche

* Sallad a`la "man tager vad man har hemma varianten" är gott till!!

Detta är vad jag har i min köttfärs-röra men man kan givetvis variera den hur man känner o tycker!!

Du fräser köttfärsen tillsammans med löken o har därefter i tacokrydda, vitlöksost, creme fraiche, smaka av o krydda ev. med salt o peppar. Skär locket av frallorna (som en semla), och gröpa ur dem så gott det går.
Häll sedan i köttfärsröran i frallorna, lägg sedan på en tomatskiva o strö lite riven ost ovanpå, sist på med frall-locket. In i ugnen i ca. 5-7 min.

"SMARRIGT O SUPERSNABBT"








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0